Články

Erasmus+ CIT PRO - Madeira - Funchal 2022

čtvrtek 9. 6. - sobota 10. 9. 2022

Dlouhodobé tříměsíční stáže se účastnili 4 absolventi oboru IT – Grafika a webdesign. Stáže probíhali ve třech firmách ve Funchalu zaměřených na cestovní ruch. Účastníci pro ně vytvářeli grafické návrhy i webové stránky.

Jak stáž probíhala?

Tři žáci a jedna žákyně oboru IT – Grafika a webdesign, kteří se zúčastnili čtrnáctidenní stáže Erasmus+ CIT ve Veroně, se po maturitě vydali na tříměsíční stáž Erasmus PRO. Vedoucí projektu RNDr. Jana Reslová se v červenci za nimi vypravila na kontrolní návštěvu. V té době již byli účastníci velmi dobře zaběhlí ve své práci. První z účastníků vytvářel nový image restaurace Sun City, a právě pracoval na vícejazyčném jídelním lístku. Druhý z účastníků pracoval v cestovní kanceláři Sun Rise. Kromě úprav webových stránek bylo jeho hlavní pracovní náplní pořízení fotografií a videozáznamů ze zájezdů po ostrově. Díky tomu celá skupina účastníků poznala a procestovala všechna zákoutí ostrova. Zbývající dvojice připravovala logo manuál a manuál korporátní identity, upravovala webové stránky hotelu a vytvářela nové stránky pro jejich pobočku. Mimo jiné také navrhovali designové dárkové předměty.

Jak hodnotí zahraniční praxi ErasmusPRO její účastníci?

Ubytování bylo velice příjemné a hezké. Měli jsme dobře vybavenou kuchyni, kde jsme si mohli vařit a také gauč s televizí, kde jsme ve volném čase mohli společně sledovat seriály a filmy.

Absolvovali jsme několik výletů po celém ostrově od společnosti Sun Rise Madeira Tours. Mimo jiné jsme také byli na sledování delfínů z katamaránu a samostatně jsme podnikli jednodenní výlet na nedaleký ostrov Porto Santo, kam jsme ráno letěli letadlem a večer jsme se nazpět vraceli lodí.

Na čem účastníci pracovali?

TK: Na začátku jsem s majitelem firmy dohodl, co přesně bude potřebovat. Celou svou práci jsem začal tvorbou loga a logo manuálu v programu Adobe InDesign. Následující tři týdny jsem tvořil návrh webu v aplikaci Figma a provedl samotnou realizaci webové stránky pomocí jazyků HTML, CSS a JS. V dalších třech týdnech jsem se, po domluvě se zástupcem firmy, pustil do nového designu jeho sedmi menu v programu Adobe InDesign. Poslední tři týdny jsem věnoval tvorbě korporátní identity.

MS: Mým úkolem bylo vytvořit logo a logo manuál pro firmu. Hlavní pracovní náplní bylo focení a natáčení videí z turistických výletů organizovaných firmou. Tyto fotografie jsem upravil tak aby přilákaly zákazníky. Ze všech pořízených fotek jsem měl za úkol vytvořit prezentační video všech výletů a začlenit je do prezentačního webu, který jsem pro tento účel vytvořil. Fotografie jsem také použil k tvorbě propagačních letáčků. Na závěr jsem pro tuto firmu dokončil korporátní identitu.

KN a JP: Nejdříve jsme měli projít tři webové stránky a napsat k nim seznam připomínek a návrhů. Po dokončení tohoto úkolu jsme dostali za úkol najít nějaké šablony, které by se nám líbili pro jejich jeden web. Podle šablony jsme pak dělali vlastní návrh v aplikaci Wix. Dalším úkolem bylo web vytvořit, dokončit a publikovat. Web jsme publikovali po několika konzultacích a změnách. Média, texty a překlady nám firma dodala. Dále jsme začali pracovat na webu, který má prezentovat malý obchůdek v hotelu. Web již byl vytvořen, bylo však potřeba udělat určité změny a korekce. Dalším úkolem byla grafika a nápady pro prezentování střešního baru a pro prezentování hotelu. Provedli jsme průzkum barev a vhodných šablon a realizovali web. Podle připomínek jsme provedli finální úpravy barev, fotek, dosazení textu atd.

Jaký byl přínos stáže?

JP: Webové stránky jsme tvořili v prostředí Wix, ve kterém jsme nikdy před tím nepracovali. S programem jsme se seznámili a dokázali jsme s ním pracovat vcelku na pokročilé úrovni.
Naše práce ve firmě vyžadovala spolupráci s dalšími lidmi. Díky tomu jsme získali nové zkušenosti, zejména co se týče simultánní práce na stejném projektu.

TK: Mně stáž určitě přinesla to, že jsem se naučil o sebe lépe postarat sám. Zvykl jsem si na život v zahraničí a určitě zlepšil svou angličtinu. Poznal jsem novou kulturu a nové zvyky, a to i včetně nové kuchyně, která je podle mě velice dobrá a určitě i zpět v Čechách některé místní speciality vyzkouším. Poznali jsme také nové známé, se kterými jsme si vyměnili kontakty a kteří nás provedli zde na ostrově.

MS: Díky stáži jsem se naučil spoustu nových věcí. Naučil jsem se, jaké to je žít sám, a ještě navíc v zahraničí. Musel jsem se dorozumívat anglicky, díky čemuž se má angličtina zlepšila. Troufnu si také říct, že umím lépe nakládat s penězi, protože jsem si musel udělat rozpočet na celé tři měsíce.

KN: Stáž rozhodně prospěje v mluvení cizím jazykem a také vás naučí práci v kolektivu a navyknutí si na určitý režim. Hodně se tu naučíme předávat názory a nápady a také přebírat je od jiných lidí.

Stáž byla financována z grantu EU.

Erasmus+

Soubory ke stažení:
CIT PRO 9-10 - Korporatni identita a web - Sun City.pdf
CIT PRO 9-10 - Korporatni identita a web - Sunrise.pdf
CIT PRO 9-10 - Korporatni identita a web - Unsual.pdf

12. 9. 2022   RNDr. Jana Reslová

Další články, které by vás mohly také zajímat

Erasmus+ CIT 11 - Španělsko - Granada 2022

V rámci programu Erasmus+ vycestovalo 14 žáků třetích ročníků SPŠE Pardubice na dvoutýdenní praktickou stáž do španělské Granady.

Stáž probíhala v grafických studiích, která se zabývají 2D a 3D uměním, 3D tiskem, animacemi, tvorbou v herních enginech Unity a Unreal a programováním. Naši žáci dostali úkol-vytvořit 2D hru. Zkušení lektoři pracovali na návrzích hry se žáky, vysvětlovali jim jednotlivé kroky, ukazovali příklady ...

Ceny skupiny ČEZ předány

V úterý 8. 6. 2022 proběhlo v Sukově síni Domu hudby slavnostní předání maturitních vysvědčení letošním absolventům.

Součástí předání vysvědčení bylo rovněž vyhlášení celkových výsledků motivačního programu "Prokopa Diviše". Za přítomnosti zástupců ČEZ Distribuce, náměstka primátora Petra Kvaše a ředitele školy byla mezi 9 vyhodnocených žáků rozdělena částka 102 000,- Kč. Žáci byli vybrání ze 2. - 4. ročníků ...

Srovnávací testy z matematiky za 2. pololetí

Informace o srovnávacích testech

Srovnávací testy – vyhodnocení Dne 7. 6. 2022 proběhly na naší škole srovnávací testy z matematiky pro žáky 1. – 3. ročníků oborů M. Testů se celkem zúčastnilo 511 žáků ze 23 tříd. Úlohy byly v každém ročníku v souladu s výstupy ze ŠVP a mapovaly témata druhého pololetí. ročníky Test byl tematicky zaměřen na lineární a kvadratickou problematiku. Třída Počet ...