název činnosti |
stručný popis |
tvorba patchcordu |
Žák si vytvoří vlastní 2m patchcord (kabel pro propojení např. routeru a počítače), který si odnese s sebou domů. Součástí bude i měření správného zapojení patchcordu. |
CNC |
Žákům vysvětlíme funkci CNC strojů, v programu na počítači ukážeme jak pracuje CNC frézka, žáci si vyzkouší, jak se zapíše výrobní program na jednoduchý výrobek, vysvětlíme funkci referenčního bodu, nulového bodu obrobku a výchozího bodu nástroje. |
trenažér Diametral |
Jednofázová variantu elektrických pohonů. Jedná se o spouštění a reverzaci jednofázových motorů pomocí stykačů (elektricky bezpečné trenažery DIAMETRAL) s možností připojení soustrojí na 230 V. |
radioklub |
Ukázka radioamatérského provozu, komunikace pomocí CW modulace (morseova abeceda), možnot lokalizace objektu pomocí radioamatérského zařízení systému APRS. Ukázka šíření signálu WiFi, tvorba přípravku pro směrování WiFi signálu, ten si pak odnesete domů. |
3D modelování |
Ukázka modelování jednoduchých objektů, menší skupiny cca 12 žáků |
kresba |
Vyzkoušejte si snadnou a zábavnou formou techniku kresby, která vám otevře dveře do prostředí grafického designu. |
pneumatika |
Zábavnou formou žákům přiblížíme pneumatické systémy a rozvody stlačeného vzduchu, které se využívají v průmyslu. Žáci se naučí, jak vysouvat a zasouvat pneumatické válce, používat přísavku a regulovat tlak dle potřeby. Dále si zapojí jednoduchý pneumatický automat. |
automatizace |
Průmyslový robot DOBOT Magician je malý model manipulátoru, které se používají v průmyslu. Žáci se naučí ovládát tyto roboty, vyzkouší si jednoduché úlohy v režimu Pick and place. Robot má více nástavců a tak můžeme robota nechat i něco napsat či namalovat. Zároveň bude k dispozici ukázka rozšířené reality pro chytré mobilní telefony s roboty od ABB a jejich Robotstudia. |
Arduino |
Žáci se formou sestavení "míchačky barev" naučí základům programování vstupů a výstupů jednočipového mikropočítače Arduino. Zároveň si tak ověří princip aditivního míchání barev. |
Lego Mindstorms |
Žáci si vyzkouší za pomoci mobilní aplikace ovládání robotického vozidla sestaveného z Lego Mindstorms. Pro žáky také bude připravena dráha, kde mohou si mohou se svým kamarádem s vozidlem zazávodit. Další aktivitou budou zápasy robotických vozidel v aréně a jízda robotem po čáře. |
Signály v elektrotechnice |
jaké jsou a k čemu jsou dobré, jejich generování - generátory signálů a co dovedou. Jak signály vypadají - zobrazování signálů na osciloskopu. Jak se z elektrického signálu stane akustický, audio-ukázky signálu. Odpověď/ukázka ke 2 otázkám: 1) jak vypadá, co slyšíme 2) jak zní co vidíme |
Fotokoutek |
Ukázka vytváření portrétních fotografií, při dostatku času i se softwarovou úpravou. Pokud to bude možné, budou k dispozici i nějaká atraktivní tropická zvířátka se kterými se můžou žáci vyfotit, nebo si vytvořit jenom jejich foto. Pořízené fotografie si mohou v digitální podobě ihned odnést. |
pájení |
Žáci se seznámí s technikou ručního pájení a důležitost kvality pájení na životnost výrobku. Sami si zapájí jednoduchý blikač a odnesou domů. |
autíčka |
Ukázka robotické stavebnice, která je řízena pomocí Arduino UNO. V ukázce bude několik variant zapojení snímačů - např. měření vzdálenosti, dálkové ovládání, snímání odrazu světla, … Žáci si zkusí změnit některé parametry v programu, program přeložit a uložit do procesoru. |
Virtuální realita |
Ukázky her ve virtuální realitě |
Animace |
Uvést do pohybu text, logo, návrh ve 3D prostoru, nastavení scény a tak oživit výstupní video, které je možné nasdílet na sociálních sítí např. Twitter, YouTube. Žáci si vyzkouší animovat pomocí programů Adobe Animate a After Effects. |
Počítačové hry |
|
Otázky a odpovědi |
Otevřené diskusní forum mezi žáky ZŠ a žáky SPŠE na různá témata, která je napadnou, bez přítomnosti učitelů SPŠE. Otázky se mohou týkat oborů studia, učitelů, či jiných témat. Přítomen bude zástupce žákovského parlamentu, který podá informaci o způsobu zapojení žáků do chodu školy. |