Srovnávací testy z matematiky
úterý 29. 11. 2022
Informace o srovnávacích testech z matematiky pro žáky oborů M.
Srovnávací testy – vyhodnocení
Dne 29. 11. 2022 proběhly na naší škole srovnávací testy z matematiky pro žáky oborů M. Testů se celkem zúčastnilo 628 žáků ze 31 tříd. Úlohy byly v každém ročníku v souladu s výstupy se ŠVP a zaměřily se na probíraná témata daného pololetí.
1. ročníky
Test byl tematicky zaměřen na zlomky, výroky, množiny, absolutní hodnotu, pravoúhlý trojúhelník, mocniny a procenta.
Třída |
Počet žáků |
Body |
Průměr bodů |
Úspěšnost |
1. A |
11 |
118 |
10,73 |
36,99 |
1. B |
16 |
250 |
15,63 |
53,88 |
1. D |
27 |
473 |
17,52 |
60,41 |
1. E |
28 |
366 |
13,07 |
45,07 |
1. F |
28 |
328 |
11,71 |
40,39 |
1. G |
29 |
458 |
15,79 |
54,46 |
1. H |
28 |
408 |
14,57 |
50,25 |
1. I |
18 |
286 |
15,89 |
54,79 |
Celkem |
185 |
2687 |
14,52 |
50,08 |
2. ročníky
Test byl tvořen úlohami z goniometrie a trigonometrie.
Třída |
Počet žáků |
Body |
Průměr bodů |
Úspěšnost |
2. A |
6 |
83 |
13,83 |
39,52 |
2. B |
23 |
425 |
18,48 |
52,80 |
2. D |
25 |
430 |
17,20 |
49,14 |
2. E |
22 |
270 |
12,27 |
35,06 |
2. F |
26 |
363 |
13,96 |
39,89 |
2. G |
18 |
318 |
17,67 |
50,48 |
2. H |
12 |
221 |
18,42 |
52,62 |
2. I |
23 |
514 |
22,35 |
63,85 |
2. J |
13 |
257 |
19,77 |
56,48 |
Celkem |
168 |
2881 |
17,15 |
49,00 |
3. ročníky
Test prověřoval znalosti ze stereometrie a analytické geometrie v rovině.
Třída |
Počet žáků |
Body |
Průměr bodů |
Úspěšnost |
3. A |
19 |
466 |
24,53 |
49,05 |
3. B |
19 |
451 |
23,74 |
47,47 |
3. D |
26 |
512 |
19,69 |
39,38 |
3. E |
26 |
701 |
26,96 |
53,92 |
3. G |
26 |
338 |
13,00 |
26,00 |
3. H |
21 |
302 |
14,38 |
28,76 |
3. I |
13 |
323 |
24,85 |
49,69 |
Celkem |
150 |
3093 |
20,62 |
41,24 |
4. ročníky
Test byl složen z příkladů na posloupnosti, finanční matematiku, variace a počítání s faktoriály.
Třída |
Počet žáků |
Body |
Průměr bodů |
Úspěšnost |
4. A |
14 |
484 |
34,57 |
69,14 |
4. B |
22 |
720 |
32,73 |
65,45 |
4. D |
20 |
756 |
37,80 |
75,60 |
4. E |
22 |
944 |
42,91 |
85,82 |
4. G |
19 |
399 |
21,00 |
42,00 |
4. H |
11 |
388 |
35,27 |
70,55 |
4. I |
17 |
541 |
31,82 |
63,65 |
Celkem |
125 |
4232 |
33,86 |
67,71 |
Meziroční srovnání
Ročník |
Počet žáků |
Úspěšnost |
Úspěšnost před rokem |
1. |
185 |
50,08 |
nepsali |
2. |
168 |
49,00 |
48,81 |
3. |
150 |
41,24 |
42,94 |
4. |
125 |
67,71 |
57,19 |
Celkem |
628 |
51,19 |
53,27 |
Závěr
Z výsledků testů je vidět, že pouze čtvrté ročníky mají velmi dobré znalosti. Částečně také čtvrťáci profitovaly z matematicky dobře přístupných témat. U prvních ročníků je znát, že žáci se pomalu přizpůsobují výuce na střední škole. Tempo výuky je rychlejší, příklady náročnější, také je kladen důraz na přesnost matematického vyjadřování. Je zřejmé, že někteří žáci zatím podceňují pravidelnou domácí příprava na výuku včetně systematického procvičování příkladů ze sbírek. Druhé ročníky jsou na tom částečně podobně. Navíc základem testu bylo učivo z goniometrie, které žáci považuji za abstraktní výukovou látku s menším využitím v praxi. Třetí ročníky dopadly nejhůře. Analytická geometrie je pro žáky málo prakticky uchopitelná část matematiky, podobné je to s metrickými vlastnostmi ve stereometrii.
Zajímavé je meziroční srovnání s loňskými testy, kdy 2. a 3. ročníky měly velmi podobnou úspěšnost. Pouze čtvrťáci se zlepšily o 10 %. Celková úspěšnost vzrostla o 2 %. Prostřednictvím výše uvedených testů vyučující matematiky získali jednotnou zpětnou vazbu o znalostech svých žáků, kteří si vyzkoušeli uzavřené i otevřené testové úlohy. Ve čtvrtém čtvrtletí proběhnou druhé srovnávací testy pro žáky 1. – 3. ročníků.
10. 12. 2022 Mgr. Robert Venzara
Další články, které by vás mohly také zajímat
Informace o matematické soutěži
Dne 29. 11. 2022 proběhla na naší škole soutěž Mathing. Jedná se o týmovou soutěž žáků středních škol Česka a Slovenska. Do letošního matematického klání nastoupilo šest našich týmů. Celkem se jich zapojilo 221. Výraznou početní převahu měly gymnaziální týmy. Žáci si v 9:00 stáhli soutěžní zadání a měli 120 minut na řešení deseti rozmanitých matematických úloh různé náročnosti. ...
Od roku 2018 dává Foxconn prostřednictvím charitativní soutěže X-DAY šanci projektům, akcím, ale i jednotlivcům z regionů Pardubicka a Kutnohorska, kterým finanční důvody brání v uskutečnění jejich snů a potřeb.
S pomocí zaměstnanců, veřejnosti a nezávislé poroty vybírá ty, kteří podporu nejvíce potřebují nebo si ji nejvíce zaslouží. I letos se rozdělovaly 2 granty ve výši 30 tisíc korun studentům ve zmíněných regionech. ...
V pátek 25.11.2022 vyrazil náš tým Robokoťátka do Prahy, kde se utkal s dalšími týmy v systému postupu ze základního kola a následně pavouka na 2 prohry a umístil se na 4. místě z celkového počtu 29 týmů a zároveň tak postoupil do finálové soutěže.
Popis soutěže: Soutěž je určena pro tříčlenné středoškolské týmy z České republiky. Úkolem každého týmu je sestavit robota ze stavebnice LEGO® MINDSTORMS® tak, aby ...