Články

Velikonoční matematika

neděle 12. 4. - pondělí 13. 4. 2020

Nemůžeme do školy, tak pracujeme doma.

Na velikonoční týden byl zadán úkol velikonoční. Vytvořit velikonoční výrobek, samozřejmě s matematickou tématikou.

Jaká témata byla zvolena? Tělesa – tvar deformovaného elipsoidu vede, funkce – na výzdobě vajíček a perníčků se objevily všechny typy funkcí, řezy – beránků, mazanců a dortíků bylo mnoho, některé již s řezem, …

Materiálů se vystřídalo mnoho – papír, textil, vlna, potraviny, proutí, ... a samozřejmě vajíčka. 

Technika výroby byla také různorodá, od ruční práce v nižších ročnících, přes počítačové modelování, tisk na 3D tiskárně až po výrobu na průmyslovém stroji ve vyšších ročnících.

Po prohlédnutí výtvorů našich žákyň (jenom tři, více jich nebylo osloveno) a hlavně žáků z oborů elektrotechnik, telekomunikace a informační technologie, kterých odevzdalo téměř 50, se nabízí otázka: Kde se to umělecko-matematické cítění v nich bere?

12. 4. 2020   Mgr. Alena Kvasničková

Další články, které by vás mohly také zajímat

Distanční výuka stále pokračuje

Žáci prvního ročníku grafického oboru doma tentokrát malují barvami dle školního zadání další výtvarná cvičení.

V minulém příspěvku byly představeny některé vybrané práce žáků grafického oboru prvního ročníku, které žáci tvořili doma v rámci školního distančního vzdělávání. Nyní žáci pokročili o krok dál - pustili se dle online zadání do seznamování se s klasickými malířskými technikami. Výsledky jejich snažení ...

Výroba ochranných štítů

Tisk na 3D tiskárnách

Ve spolupráci s Pardubickým krajem, zřizovatelem naší školy, tiskneme na třech 3D tiskárnách Průša ochranné štíty. Zatím jsme zkompletovali za tento týden 50 kusů, na příští týden plánujeme stejné množství. Štíty dodáváme do centrálního skladu v Chrudimi. Problém je v dodávkách polyesterových desek tl. 0,5-1 mm, jelikož jsou zásoby po republice rozprodány a těžko se shánějí. Děkujeme za spolupráci ...

Foukej, foukej, větříčku

Laboratorní práce z fyziky v distančním studiu.

Součástí výuky fyziky jsou i laboratorní práce, ve kterých má žák teoretické poznatky ověřit, rozšířit a potvrdit. V prvním ročníku jsme ukončili celek Mechanika tekutin a vypracovali práci na téma Využití energie proudící kapaliny a proudícího vzduchu. Druhý ročník ukončil tematický celek Elektřina a magnetismu. Žákům tříd 1.B, 1.H a 2.I byl zadán úkol - labotratorní práce ...